På badhuset

                                                                                                  

                             
Naken och utan badkläder på...
NAKEN och utan badkläder på...
Naken och UTAN BADKLÄDER på...

Mängder av gånger har jag sett den här skylten och trots att jag vet vad det står på den så läser jag den...
Om och om igen...
Jag fattar inte...
Jodå, till skillnad från 97 % av dom besökande männen så fattar jag budskapet och följer det...
Det jag inte greppar riktigt (eller alls faktiskt) är varför det står på det sättet som det gör.
Att man kan skriva fel eller konstigt i en svenskabok i skolan eller här på bloggen kan jag fatta men detta är en skylt.

Är inte naken och utan badkläder precis samma sak ??
Varför skriva båda sakerna ??

Okej, okej, jag hade köpt den grejen med om nu skyltarna var nya och dom tog varje liten chans att våra nya medborgare skulle förstå....förstår dom inte ordet naken så kanske dom förstår utan badkläder....men skyltarna är säkert minst 40 år gamla.
Våra nya medborgare skiter fullständigt i den där skylten ändå, hur läskunniga och svenskkunniga dom än är.
Dom äckelpottorna behåller badkläderna på...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0