Musikhjälpen 2009

Fantastiskt vilken show som pågår i sex dygn.
Christer är en av programledarna och han är fantastisk som vanligt.
Bara önskelåtar dygnet runt och bättre musik har aldrig spelats på någon kanal.

För första gången någonsin så har ljusblo bidragit till någon hjälporganisation.
50:- för att få önska en låt.
Att önska den var visst hela grejen för dom har inte spelat den.
Jag ville att hela Sverige skulle hoppa med i Scooters "fish is jumping".

Visst är det bra om malarian kan minska i Afrika...
Ljusblo som är en djup rackare (har jag hört...) (är det sant verkligen,,,är jag djup ??) tänker alltid ett steg längre i alla fall när det gäller Afrika...

Okej, vi räddar en massa barn från en död i malaria....strålande.
Nästa problem kommer dock ganska så fort..
Dom hade inte mat och vatten till alla innan, hur blir det nu ??
Fler dör i svält istället...
Fler folk...fler epedemier....fler sjukdomar
Afrika har ett så sannslöst svårt problem....hela tiden.
Att skaffa nio barn när man äger ett litet skjul, 30 kvadratmeter stenhård, torr sandjord och en rostig hacka funkar inte i ljusblos värld.
Varför skaffar man nio barn ??
Jo, för att tre av dom dör i sjukdomar innan dom kommer upp i vuxen ålder, några blir antagligen flickor och därför försvinner med en man i tolvårsåldern....någon måste ju försörja föräldrarna när dom blir gamla och inte orkar hacka längre.
Logiskt ?? JA
Smart system?? NEJ

Om alla barn i Afrika skulle överleva så skulle det bli så jäkla mycket människor att vi i västvärlden skulle behöva ha galor och insamlingar mest hela tiden för att kunna skänka pengar till dom.

Det finns ingen mat i afrika...
Det växer ingenting på dom torra markerna...

Ungefär som att jag skulle åka till månen....se mig omkring, sparka lite månstenar och sedan inse läget och plocka upp telefonen, ringa jorden och säga att -det växer ingenting här....kan ni komma med lite Mc Donaldsmat till mig....jaa, idag....och imorgon och alla andra dagar.

Strålande att ni finns Musikhjälpen och tack för underhållningen...men men...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0