Kärleksbarn..??

När jag hör ordet "kärleksbarn" så dansar ofta mina ögonbryn iväg och rynkor bildas uppe i pannan som djupa floddalar.
Alltså, jag fattar inte....
Ofta springer man på ordet på löpsedlar till skvallerblaskor (jodå, löpsedlarna läser jag i kön) och senaste nu så var det Lotta Engberg, den gamla leende "trevlighetspricken" som inte hade ärats med något kärleksbarn.
Frågan är vad Malin och Amanda är som faktiskt är Lottas barn från 80-talet ??
Lustbarn kanske ??

Jag tycker att alla barn borde vara kärleksbarn och att ordet därmed inte borde behövas...

Eftersom det nu finns så borde väl ett kärleksbarn vara något väldigt speciellt, något väldigt fint omvurvlat med så sannslöst mycket kärlek och lycka.

Wikipedia berättar att ordet från början betydde den absoluta motsatsen till den förklaringen....

Kärleksbarn betyder ursprungligen ett oplanerat barn eller oäkting.

Så Lotta och alla andra, sluta att använda detta ord som inte alls innebär det ni tror...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0