Bröllop

Jo, 37 år gammal är jag men i helgen så var jag på mitt första bröllop...och även mitt första dop (förutom mitt eget då)
Trevlig upplevelse egentligen men småkonstigt eftersom ljusblo..
* inte tror på kärleken...
* inte tror på kyrkans skitsnack...

Prio från prästens håll kändes som att det var mer viktigt att dom tre (brud, brudgum, barn) tillhörde kyrkan och dess tro än att dom verkligen var där för att känna stor tillhörighet med varandra.
Prästen försökte även att inbilla oss som åskådare att vi tillhörde kyrkan och dess tro....
Desperata försök från ett folk som lever kvar i forntid tycker jag.
Jag log åt idioten och fortsatte att lugnt bevittna vigseln.

Att middagen sedan skulle innehålla tal hade jag förstått men att den skulle innehålla en 5-6 stycken filmer var en oväntad utveckling.
Brudens liv, brudgumens liv, dopbarnets liv, svensexa, möhippa och lite annat fick beskådas på filmduken.
Oväntat som sagt men väldigt trevligt, proffsigt och kul.

Alla gäster hade vid sin plats ett häfte med sånger, bordsplacering, personbeskrivning och annat smått och gott.

Jag som sambo med brudens kusin (alltså en person som några träffat en gång men dom allra flesta aldrig mött eller kanske inte ens hört talas om) stod det i häftet så här:

-Golfcoach och lärare på dagarna, fritidsledare på kvällarna och fixar med villan utanför Norrköping på nätterna.
Hmmm....
Golfcoach ??
Fel var min första tanke men visst ingår det i mitt jobb...hur många har jag inte försökt intala att står man på tee nummer två och känner att det kommer att gå åt helvete så kommer det att gå åt helvete...
Lärare = RÄTT
Fritidsledare ??
Inte alls faktiskt...visst var vi ett gäng grabbar som öppnade en fritidsgård i Västra Husby typ 1990 men jag kan lova att jag aldrig kände mig som en fritidsledare då.
Man gick dit för att spela biljard, spela poker om pengar, äta ganska mycket godis och titt som oftast dricka stora mängder öl och sprit...
Nej, nej....barn var det väl aldrig några där...det var bara vi 18 åringar...
Fixar med villan ??
Villan är för det första bara tre år gammal och behöver därför inte fixas alls.
På nätterna sover jag...

Tydligen kände dom på sig att det skulle bli en lång kväll för dom hade även en sida i häftet som hette "Saker som får en att fundera" och visst, hade man ingen film att titta på, ingen bröllopstårta att mumsa på, ingen bordsdam att skämta med så kunde man som sagt fundera....på detta.

* Varför måste man boka tid hos en synsk ??

* Varför heter det rusningstrafik när bilarna kör som långsammast ??

* Varför köper vi korv i 10-pack och korvbröd i 8-pack ??

* Varför målar kvinnorna sina ögon med munnen öppen ??

* Varför är inte ordet förkortning kortare ??

* Varför tillverkar dom inte plan i samma material som den svarta lådan, den håller ju alltid ??

* Varför finns det inte kattmat som smakar mus ??

* Varför tvättar vi handdukarna, händerna är väl rena när dom torkas ??

* Varför trycker man hårdare på fjärrkontrollen när batteriet håller på at ta slut ??

* Vems ide var det att stoppa in ett "s" i ordet läspa ??

* När man köpt en ny boomerang, hur blir man av med den gamla ??

* Hur kom "gå ej på gräset"-skylten till gräsmattan ??

* Finns det ett annat ord för synonym ??

* Om det blev jordbävning på mars, vad skulle det kallas då ??

* Får fisk kramp då de ätit ??

Lite att fundera på ni....korven och korvbröden har jag tänkte på (och som vanligt inte fattat)

Grattis till Karolin, Torbjörn och Wilhelm ialla fall....jag tror på er...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0