Tidningar....konstigt det blir.

Jag tycker man läser mycket konstigt i tidningar...ja, jag höjer i alla fall ögonbrynet både titt som tätt.
Japp...ibland blir jag till och med upprörd.

Lite småsaker som jag råkat sett dom senaste dagarna...

Fartyget Langeland låg på 108 meters djup - inga spår efter besättningen.
ehhh...vad hade dom trott... Att dom skulle sitta på däck, dra en spader och ta en sup ??
Skapligt långt cyklop dom skulle behöva...

Flygplan störtade i djungeln....Hade 16 personer ombord - två av dem var små barn.
Så där står det alltid...vad spelar det ärligt talat för roll hur många barn det var ??
Är dom mer värda eller ??
Jag hade fattat det bättre om det hade stått så här....

48-årig man våldtog 16 personer- två av dom var små barn.
Då hade det varit en viss skillnad.

Sen måste jag ta med Felicias brev till statsminister Reinfeldt...
Felicia är 10 år...
Jag råkar heta samma sak som Reinfeldt så jag smyger mig fram och svarar....så slipper han...
Jodå, jag brukar vanligtvis vara snäll mot barn.....men vissa får skylla sig själv.

Felicias brev:

Hej Fredrik.

Jag är en tjej på 10 år som kommer med några klagomål som är miljövänliga.

1. På olika motorvägar har man ju kameror. Jag tycker att skyltarna som talar om att det finns kameror inte ska finnas. Tänk dig dom som kör fort där, dom ser ju skylten och då bromsar dom och kamerorna märker inget. Dom som kör bilen kör bilen dom får ju hålla på att bromsa och gasa och det är ju inte bra för mijlön.

2. Disel är ju miljövänligt och om man sänker diselpriset kommer alla köpa diselbilar och då blir vårt land mycket mer mijövänlignare.

Rätt som det är så kanske alla står och skyller på dig att Sverige inte har blivit bättre på att hålla miljön. Sitter med spänning på ett svar.

Hälsningar Felicia

Hej Felicia !

Hoppas att du mår bra trots att jorden håller på att gå under.
Hoppas också att du ätit dagens två hamburgare och att dom var goda....förresten Mc Donalds förpackningar kan väl knappast vara miljövänliga.
Tänk också på att så himla mycket lampor som måste vara på när du opereras för knäproblem vid 38-års ålder och bypass-opereras vid 49...

1. Du har rätt Felicia....men det är mycket bättre att ta bort kamerorna också så slipper vi både bromsa och vara ute på vägarna så länge....wroooom.
2. Häst och vagn är än mer miljövänligt så vi satsar på att helt införa det från år 2016.
Volvo och Saab som ändå är halvdöda har vetat om detta i snart två år och håller som bäst på att framställa vagnar för alla smaker.
Cykeln är annars ett alternativ för dom som tänker på miljön, men jag misstänker att det är för jobbigt för feta svenskar...
I det valet så tror jag inte att dom slöa och feta skulle bry sig om mijön....det skulle vara för jobbigt.
Själv bryr jag mig noll om miljön så jag tror att jag går och köper mig en ny bil...en snabb jäkel.
Jag köper en rutig skjorta också...det är säkert val snart.

Puss och kram på dig  och du förresten ....dom har morötter också på Mc Donalds....jaa, såna där långa....oranga...

....Felicia vill inte vara med på bild....
                               




                                           


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0