You Tube

                                                                                    

You Tube har inte intresserat mig....(jag är alltid sådär negativ mot nya saker. Det var samma motstånd mot mobiltelefon och cd-skivor...)
Tidigare denna kväll kände jag att usch vad tyst det är här....ingen tv på, ingen stereo på, inget gammalt radioprogram jag hade lust att lyssna på...och i datorn så har jag två låtar och dom kan jag....
Jodå, jag har lyssnat på dom två ett antal gånger även denna dag.

Jag fick plötsligt lust att lyssna på någon gammal goding.
Går det på datorn tro....
Att det gjorde...
Den första gamla godingen jag hittade är i mina ögon nummer ett från den tiden.
Det är nu jag ska skriva vilken låt det är men jag skäms en aning kan jag säga...eller jättemycket.
Man ska bjuda på sig själv i livet Fredrik, det blir så mycket roligare då.
Undrar om det var den tanken jag hade i huvudet när jag sjöng "Don´t cry for me Argentina" på karaoke en gång på nittiotalet.
Nixum, det enda jag hade i huvudet då var en massa tequila...så vet ni det.

Shanghai hette en svensk grupp på 80-talet och deras låt "Toner av en melodi" är skön som fan.
Andra svenska grupper som har dånat här nu är Maxx, Melodie MC, Flexx och Trance Dance...

Jag poppar vidare...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0