Nattkomik

"Amerikanen med startnummer 3 blev 3:a i första heatet. Här ser vi honom i det andra som han också vann." - Jan Lorentzon, SVT


"Det finns en topptrio på 10-15 man som kan vinna!"
- Jan Boklöv

"Jag kan ingen italienska alls, jag vet inte ens vad spagetti heter på italienska" - Johnny Ekström inför flytten till Empoli 1986

"Det är en rumän som skadar sig. Är det Magnus Wislander?" - Kent-Harry Andersson, Sportkanalen

"Öh... slag mot ryggen som det där är mycket farliga. Det tar minst en halv minut att komma igen efter en bruten rygg!" - Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren kommenterar wrestling på TV3

"Jag är nöjd med att jag lyckades ta honom på hans grejer." - Mikael Ljungberg, brottare?

"Ishockey matchen mellan ÖIK och Antjärn slutade 0-0 efter periodsiffrorna 0-0 , 0-0 och 0-0" - Radio Jämtlands sportsändningar

"Hur länge sitter en dålig pil kvar i huvudet?" - Radiosportens reporter intervjuar bågskytten Magnus Petersson

"Hela bollen måste ligga stilla innan frisparken får slås... " - Sven-Göran Eriksson

"Serven hade en hastighet på 205 km/tim, som en moped ungefär... " - Thommy Engstrand

"Janne Möller är bra efter marken, så har du läge - skjut över ribban."

"Okej gubbar, nu delar vi och spelar två-mål. Hälften här, hälften där och resten här"

"Innern går ohyggligt fort... och han faller! Nej ursäkta mig, det var en längdhoppare" EM 1982, finalen 400m häck.

"Nu är vi redo att börja andra halvlek och resultatet, 1-0, har stått sig över halvtidsvilan!"

"Grabbar, vad har jag sagt om skitnödiga utvisningar?"

"Fan, vilket höjdarväder! En sådan här dag skulle man ha haft en utomhushall att träna i."



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0