Ultramaraton

Ultramaraton eller Ultralöpning....

Sitt nu ner, andas lugnt.....och kaffe är alltid bra, det vet ni.
Vi ska nu gå igenom detta sjuka fenomen.

Ultralöpare är dom som tycker att ett maratonlopp är för kort, för mesigt...
Ett maraton är 42 195 meter...över 4 mil med andra ord.
Efter ett maratonlopp är dom flesta både fullkomligt slut, fullkomligt trasiga och kan knappt gå på en vecka.
Dom här vill springa vidare....
Jag sprang maraton i Drammen för 12 år sedan och jag ville inte springa vidare ....jag ville äta päron.
Jag gjorde det...jag åt päron.
Sen satte jag mig på tåget....och somnade.


TITTA PÅ DETTA:

Mattias Bramstång och Andreas Falk har startat det 64 dagar långa loppet genom Europa, Trans Europe Footrace.
Starten gick idag (19 april) i Bari i södra Italien och den 21 juni blir det målgång i Nordkap. Dagsetapperna är mellan cirka 4 och 9 mil.
ljusblo tycker.....HUR kan stackars Mattias och Andreas små ben och fötter palla detta.
Ett eller två maratonlopp om dagen...i 64 dagar....hahaaaa
Ingen risk att dom är feta som kossor i slutet av juni.

FATTAR NI DETTA:

Brno 48 Hour Indoor i Tjeckien 20-22 mars. Loppet är ett tidslopp på en 250 meter lång varvbana i en mässanläggning i Brno. Underlaget är betong.
ljusblo tycker......HALLÅ,man springer så långt man kan under två dygn.....och det kan väl vara en sak men här gör man det tydligen inomhus....på en 250 meter lång bana.
Korkat tycker jag...
Undrar om man blir snurr i huvet...
Satan så tråkigt!!!

LÄSER DETTA I EN TRÄNINGSTIDNING:

Ultralöparen Stefan Lindvall har nyligen slagit nytt nordiskt rekord.
Grattis Stefan....
Stefan har under 2 dygn sprungit 291,3 kilometer....29 jävla mil.
Nej, han har inte sprungit i den vårfina svenska naturen.
Han har sprungit på löpband.......ahhhh(det där var ett skrik)....förstår ni ??
2 dygn på ett löpband...
Jag gråter av tristess efter 28 minuter på ett löpband...

-Jag sov cirka 2 timmar och 15 minuter under loppet. 45 minuter första dygnet och resten andra dygnet.....säger Stefan.
Sov gott Stefan...och grattis igen.

DETTA MÅSTE VÄL ÄNDÅ VARA DET VÄRSTA MAN KAN SPRINGA:

Det kanadensiska Dödsracet i augusti - ett 125-kilometerslopp genom kanadensiska Klippiga bergen. Det inkluderar en 5 000-meters nivåhöjning och tre berg. Loppets organisatörer varnade löparna för snötäckta berg, en större flod att korsa och björnar.
ljusblo tycker....12,5 mil och en höjdskillnad på 5000 meter...det är ingen liten backe det.
Jag har för mig att man börjar nere i en kall dal....och sedan blir det ruskigt hett när man klättrar uppåt.....och sedan blir det kallt uppåt topparna...

Bara att träna då...vila är också viktigt så jag börjar med det.

Sov så gott....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0