Turist...inte alltid så lätt.

Att klaga och må dåligt för det på semestern tycker jag är botten, men mycket kan hända under den där veckan/veckorna speciellt om man är ung och dum...ehhh, ung och full menar jag.
Benidorm (partybyn på den spanska östkusten) där man har varit till full(o) kan man säga har tröttnat på alla grisiga turister som inte bara fläker ut sig på stränderna på dagarna utan också på nätterna.
Böter är modellen mot det menar dom och så här ska det tydligen se ut nu för tiden....

Så mycket i böter ger ...


Boll- eller racketspel utanför anvisade områden: 1284 kr

  Kissa eller bajsa i sanden: 1605 kr

  Paxa en plats på stranden för senare användning: 1605 kr

  Ta med djur till stranden: 2 675 kr

  Slå sönder glasflaskor på stranden: 8025 kr

  Dricka alkohol på stranden: 8025 kr

  Fiska från badstranden: 8025 kr

  Fiska med harpun: 11770 kr

  Ha sex på stranden: 8025 kr

  Kissa i vattnet: 1605 kr

  Vara på stranden kl 24-07: 8025 kr






Det känns spontant som om det kan gå åt några hundra tusen på en vecka....

Jag minns en resa som Reimer, Cliff och jag var på i mitten  av 90-talet...
Kan inte minnas att jag fick några böter men hade dom här reglerna varit där och då så hade jag i alla fall fått för "dricka alkohol på stranden" och "vara på stranden 24-07"....varje natt.
"Åka vattenrutschkana (utan vatten) på natten " fanns ju inte med...

Mina kamrater fick faktiskt böter men jag tror inte att det handlade om så många kronor.

Ett trasigt glas på hotellrummet kanske man kan förstå, men böter även för badande i pool nattetid och kissande på stranden, även det på natten....eller nätterna är nog närmare sanningen.

Ska komma tillbaka till den där resan vid tillfälle men nu ska jag sova....puss och kram....min älskling



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0