Plums....

Det är några år sedan nu....jag skulle flytta några stenar i basketbollsstorlek....
Trodde jag....detta var i början på skämtmånaden april och tjälen var stabil som aldrig förr och den första stenen jag gav mig på satt fast....det var inte jag som var svag utan den satt verkligen fast.
Vet inte varför jag ens testade sten nummer två.
Den var lika stor, lika kall men något (förmodlingen doften av kaffe) gav mig lusten att inte helt ge upp stenprojektet.
Min hjärna var nog inte med på den här tanken för då hade jag nog tänkt mig för lite bättre.
Jag böjde benen till max, greppade stenen och tog i med hela kroppen...lutandes baklänges.
Tänka sig att den här stenen inte alls satt fast utan den och jag flög bakåt (undrar om stenen var med under hela min baklängeskullerbytta) rätt ner i min damm....
Isflaken och jag tillsammans i dammen, men jag lekte varken med dom eller hämtade gummiankor och badbollar...

Idag var det då dags igen.
Kan tillägga att det har varit nära några gånger dom senaste åren och konstigt nog så är det den här årstiden varje gång.
Ja, jag har dålig balans (därför jag aldrig blev golfproffs....ja, det och att jag hellre åt bananglass än att träna) och dagens balans var extra dålig.
I fredags så var jag på gymmet och när jag tyckte att jag var färdig och nästan var inne i duschen kom jag på den braiga (dååååliga) idén att ta några härliga knäböj också.
Det var bara 3 x 10 stycken och det gick så fort och tungt kändes det knappt heller....så jag gav till och med tusan i att stretcha dom där benen....för det lilla...nej då.

Sedan lördag morgon har jag knappt kunnat gå....rest mig upp från stolar eller tagit mig nedför trappor har varit plågeri.
 Det jag vill säga här är att min balans för dagen inte är den bästa...

Jag behövde lite vatten.
Tog en vattenkanna och sträckte mig ut (så långt allting bra).
Tycker mig skymta en groda i ögonvrån, lyfter blicken från den gröna vattenkannan och känner då att jag inte har balans längre...
Magplask....
Inga isflak i dammen idag (sista försvann den 1 april, 5 dagar sedan) men jag har en termometer i och den visade idag 5 grader....brrrr

Jag måste lägga av med dom här baden i början av april...

Inte för att det spelar det minsta roll men det var inte ens ens groda jag såg utan en gammal näckrosknopp...

puss och kram i natten...more to come


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0