Påsken, vad kan jag...och vad kan du...

Hittade ett test om hur bra koll man har på påsken.
Min spontana reaktion var att jag kan inte ett dugg.
Tyckte ändå att det kunde vara intressant att veta "vad man ska kunna"
Inta alls säker på att jag vill kunna...

Vi kör..

*1 Ok vi startar lite lätt så du får värma upp. Vad är litet gult och dunigt?
Kycklingar.
Hela MSN:s redaktion.
Månen.
F-SVARAR: Tror att det är jesusfigurens badbyxor eller om det nu var en tyglapp, efter att jesusfiguren hinkat bra mycket vin, blivit uppspikad på ett kors ....och kissat på sig.

*2 Vad brukar förknippas med påskkärringar?
Dammsugare
Kvast
Dammvippa
F-SVARAR: Geléhallon, skumkycklingar, chokladägg och en himla massa fula teckningar gjorda av barn....nae, vänta nu...det är trix här...påsken handlar ju om jesusfiguren (påstå inget annat), men vad hade han för fuffens med påskkärringar???

*3 Långfredagen är ju som namnet antyder årets längsta dag. Eller är den?
Den är lika lång som alla andra dagar.
Ja
Nej
F-SVARAR: Men hallå, det beror väl helt på när man lämnar den härliga kudden och tar sig upp....jesusfiguren dog väl den där dagen så hans måste ha varit kort....eller??

*4 Vem skrev pjäsen "Påsk"?
August Strindberg
Peter Jöback
Emma Svensson
F-SVARAR: En pjäs ja, det är ju det jag alltid har sagt...bara påhitt alltihop...Men vem som skrev det...Ja, jag vet ingen som levde på den tiden, förutom dom som var med i pjäsen då...jesusfiguren hade säkerligen gått en bra kurs (på arbetsförmedlingen kanske) och lärt sig marknadsföra sig själv. Han lyckades kan man säga...han har lurat många genom åren...och den där pjäsen har han väl skrivit själv.

*5 Vad gjorde man med "häxor" på 1600-talet i Sverige?
De skickades till Blåkulla
De hyllades som magiska
De bränders på bål
F-SVARAR: Jag vet vad jag skulle göra med dom...mums!!
Man våldtog dom, anställde dom som fysiklärare, matade dom med små, söta godisbitar, tog med dom på damfotboll och lät dom vara med i Let´s dance....efter det så drog dom till Intersport, köpte löparskor och sprang i raketfart till Blåkulla (ljusblåkulla låter fint) ....och där satt väl jesusfiguren...nej, nej, inte alls.

*6 Från vilket land kommer påskharen?
Sverige
Tyskland
Holland
F-SVARAR: Svenska kyrkan kommer att gå i taket så upprörda kommer dom att bli om dom råkar se det här frågetestet.
Påsken handlar om jesusfigurens lidande...inte om choklad.
Jag bryr mig visserligen så mycket mer om choklad än om jesusfigurens lidande så...
Jag bryr mig faktiskt mer om längden på granens barr, hur många millimeter regn Malis huvudstad Bamako får under september månad, hur många äckelpojkar som har slickat Linda Rosing i örat (jaa, jag skrev örat, hallå...)än om jesusfigurens lidande.
Choklad har dom i alla länder så jag tror att det här är en ny trixfråga...mums...

*7 Vad heter långfredagen i USA?
Naughty friday
Bad friday
Good friday
F-SVARAR: ????..Det beror nog helt på vad man har för film i videobandspelaren tror jag...
Jag tänker inte ens nämna honom nu...
Malena Ivarsson skulle nog kunna göra tv-program som hette alla dom här tre alternativen....hahaaa.

*8 Var flyger påskkärringarna på skärtorsdagen?
Blåmörkret
Blåhällarna
Blåkulla
F-SVARAR: Men hallå...den där historien har vi ju redan dragit en gång.
Har frågeställaren fått i sig för mycket nubbe, kokain eller chokladägg med punsch nu??
Den enda skillnaden mellan häxorna och påskkärringarna var att påskkärringarna våldtog man inte och man anställde dom inte som fysiklärare...men däremot så sprutade man en massa bläck i ansiktet på dom och skickade iväg dom på "rita-påskmotiv-kort-kurs"
Sen var ju häxorna så väldigt mycket snyggare...har jag hört....
Nu har vi ju redan dragit den där historien en gång och det tycker jag räcker så dom flög alltså inte, utan DOM SPRANG till ljusblåkulla och där levde dom sen lyckliga i alla sina dagar tillsammans med häxorna ...och mig.

0-3 poäng

Det där gick ju inte så bra... Äh, gör ett nytt försök, det kan ju inte gå sämre....

Snällt av dom att ändå skriva 0-3 poäng istället för bara 0.
0-7 hade varit ännu bättre.
Nytt försök...skämtar ni med mig, idioter

Ska förtydliga mig själv en smula efter detta så ingen missuppfattar vad jag tror och tycker...

Jag skriver jususfiguren (och anser inte ens att han är värd en stor bokstav som ni ser) för att för mig är han en figur som är påhittad till 100%.
Sanningen är väl den att det fanns människor för två tusen år sedan och några precis som nu trodde att dom var lite mer än oss "vanliga"
Då kanske en av dessa ha hetat Jesus....likaväl som att dom nu heter Linda Isaksson, Sofia Eriksson, Fadde Darwich, Magnus Betnér eller Zlatan Ibrahimovic...
Jesus är ett namn....och jag känner till två stycken som heter det.
Den ena är känd nere från city, mest för att langa sprit till småtjejer, ha mest hårgelé och för att röka hela tiden, men bara helvita cigaretter så att det passar till hans skor, byxor, skjorta och jacka.
Den andra spelar fotboll i Real San Luis i Mexicanska ligan....höger mittfält tror jag.

Visst kan han ha levt ungefär som sagorna går men i det ögonblicket han dog så var han död.
En död människa är död...annars är den inte död.
Människa var han om han levde här på jorden.
Andra väsen är sagor.

Att flera miljarder av oss hjärnförsedda människor fortfarande tror att han hela tiden finns där vi är och vakar över oss får mig bara att må illa.
Klarar vi inte av att leva våra liv som vi ju faktiskt kan styra över rätt bra som vi vill ha det utan att känna att vi behöver en sagofigur att tro på??
Sorgligt är ordet....

Och sen tror vi säkert att den där jäveln ska stå där i sitt lakan och möta oss när vi dör...
Är vi verkligen så korkade...
Vi möter ingen när vi är döda...då har vi mött folk färdigt...
Möter vi en skäggig kille i lakan så är vi antagligen gifta med en sån eller så ska vi nog sluta med heroinet vi trycker i oss till frukost.

Risken/chansen är stor att jag återkommer till det här ämnet...


Jo, jag vet att under den här frågestunden så säger jag naturligtvis eot mig själv eftersom jag hela tiden berättar om en figur....som jag inte tror på för fem öre...men, men, så kan det gå.


Glad Påsk...och ta nu hand om dom där påskkärringarna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0