Påskdagen

Jaha, då ska vi se då vad som hände den här dagen....

Han är uppstånden...
Han lever....han är inte död alls...

Graven är tom...halleluja eller skål ta mig fan eller vad ni nu vill.

Jag min tråkbock till man kan se det lite såhär, lite tråkigt, lite emot möjligheterna, lite jävla svart på vitt helt enkelt.

En död människa är död.
Lever han på påskdagen så var han inte död på långfredagen....då somnade han på korset.

Debattera gärna detta med mig men jag kommer aldrig någonsin att ändra min åsikt.

Tydligen så begravdes han inte på ett "så bra" ställe så att graven skulle vara tom efter två dagar senare känns inte så konstigt.
Han hade ju några polare den där killen, ett gäng osäkra, ofullständiga vrak som inte klarade sig så bra själva.
Klart att dom inte hade skitmycket att göra när jesus dog.
Två dagar kunde dom väl sitta och rulla tummar, titta på varandra och skaka för att inte "pappa" var där, men sen klarade sig dom väl inte längre utan gick till graven.
Givet tycker jag...
Kanske inte så jättegivet att hålla på och traska in i gravar men det verkar populärt från den där tiden....:-)

Lärjungarna mötte jesus snackas det om...och jag undrar nyfiket om dom tog en simtur på stört (en av dom borde ju ha varit ganska blodig) eller om dom gick och tog en fika istället...och snackade om helgens sportresultat eller om hur det var i graven, i himmelen eller i helvetet eller var han nu var.

Har dom mött honom på påskdagen så var han inte död på långfredagen....känner att jag upprepar mig här.
Klart att dom inte har.
Klart som korvspad däremot att det var det dom ville göra...hoppas, hoppas, hoppas....

Var det inte så att alla män gick omkring i lakan, hade långt hår och långt skägg....
Enäggstvillingar allihopa alltså....
"Han ser ut som jesus"....ja....jaa...ja...jaaaaa...ja...ja...jaa
Jesus slängde ju i sig allt bröd och vin dom hade redan på långfredagen så vad hade lärjungarna(känns som dom har ett för högflytande namn....kan man komma på något lite mindre stabilt tack...jag funderar...) då att äta resten av helgen??

Dom åt väl det som växte på bergssidorna....växter, örter och sånt.
Droger kallar vi sånt idag...

-Ser du jesus därborta ??
-Nej, jag ser en elefant som ikädd en gul baddräkt simmar ryggsim....i öknen.
-Vänta där ser jag något ja...JESUS....nej det var inte han...Det var Linda Rosing som hade sex med en get...nej, Magnus Betnér är det ju....

Dom såg nog vad dom ville se dom där grabbarna....

Nu har vi lite bättre koll på dagen i alla fall...det känns skönt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0