Otippade smakkombinationer i Christer i P 3

Det var alltså dagens ämne i Christer, favo-programmet i P 3, vardagar 14-16.

Jag som är en oväntad och högst tokig filur borde såklart ha en massa kombinationer på lager men jag kommer inte på några konstigheter just nu.
Jag får fundera lite...titta mig omkring i skåpen och suga i mig lite feeling.

Tänkte däremot bjuda på några jag hörde i dag i radion...och jag börjar med dom som lät så pass intressanta att jag nog måste testa dom...

* Ahlgrens bilar med salta jordnötter.....gott + gott och kan inte bli äckligt i alla fall...det testar vi och blir det bottennapp så har man en påse Ahlgrens bilar och en påse jordnötter och det är smaskigt värre.

* Blanda 1/3 Salta Katten och 2/3 TuttiFrutti (tablettaskar)......samma här.

* Ölkorv med Nyåkers pepparkakor. .....kombinationer med pepparkakor finns tydligen i mängder och alla låter inte lika okej som den här....den testas....nästa jul för såhär års köper inte jag pepparkakor.

* Kokta makaroner med smulade ostbågar.....låter rimligt tycker jag nog.

Det var allt jag kunde tänka mig att testa av det jag hörde och hittade på deras hemsida.
Saker som knäppgökar intygat att det är underbart men som jag mår illa va att bara tänka på kommer jag inte att testa.
Några exempel på vad vi snackar om kommer här:

* Mosa ihop banan och fetaost och använd som smörgåspålägg.....nej tack !..jag äter inte....smörgås.

* Öl blandat med bananjuice, körsbärsjuice eller cola. .....öl är öl och det är gott....skål...ge dom andra sakerna till barnen.

* Banan som tillbehör när man äter tacos .....och förstöra tacosen...nixum...

* Färsk limpa med Bregott, Gorgonzola och skivade päron.....nej, allt det där i munnen...samtidigt...otäckt.

* Kexchoklad med rökt skinka.....HUR kommer man på den....men nu blir jag ändå lite nyfiken...faan, så sjukt.

* Krossa lättsaltade potatischips i påsen, blanda ner salta jordnötter. Skaka om. Häll upp i en skål, häll upp vanlig Coca-Cola och ät med sked.....tänk vad gott (och normalt) det lät innan coca colan kom in i bilden...jag vill inte vara med längre än så.

* Mackor med jordnötssmör, apelsinmarmelad och prickig korv som pålägg.....nej, nej nej....

* Sockerkaka med leverpastej.....varför...??

* Våfflor med messmör.....kan ju bero på att jag hatar messmör.

* Hallonsylt i ärtsoppan.....tänk er....inte kan det vara gott....och hur sjutton skulle det se ut.

* Coca Cola och mjölk.....no, thank you.


Undrar om ni håller med mig eller om ni blev sugna som små troll.

Det enda som kan tyckas lite konstigt som jag med glädje mumsar i mig är detta:

* Fruktsallad med vaniljyoghurt och ganska så mycket svartpeppar.....just det.
Tror att jag läste någonstans att man skulle peppra lite på jordgubbarna (och det funkar också) och sen tog jag det ett steg längre.

Boken jag skrev för några år sedan innehöll en del konstiga dryck och matblandningar och dom testade jag oftast men jag minns dom inte nu och något papper på saken hittar jag inte heller.
En blandning som jag har irriterat mig på några gånger är när jag utomlands lyckas köpa fel påse jordnötter....och fått jordnötter med kokosnötsmak....tvi och blä...

Ganska konstigt om man tänker efter är det ju med både ost och kaviar på mackan men det är vi ju många, många som gillar.

Jag återkommer med ämnet om jag kommer på något som kan förändra våra liv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0