Ljusblo undrar...

Sitter här med min kaffekopp (jadå, det är kaffe i den...) och inser att det har blivit torsdag.
Idag ska jag jobba...
Idag ska jag prata...
Idag ska jag lyssna på Saman...
Idag ska jag raka mig...

Annars så vet jag inte hur den här dagen kommer att bli....känns osäkert.

Jag har en del andra undringar som ligger och skaver innanför pannbenet...
Bäst att vi ta dom så får vi se om vi kan sudda ut några frågetecken...
Just det, jag säger vi...alltså vill jag ha er hjälp...eller er åsikt...eller så.

JAG UNDRAR.....

* varför mitt vänstra öra alltid har en mer rödaktig ton än det högra ??
* varför inte dom där skarpskyttarna stannade kvar mer än en kvart nere i Somalia så att dom kunde knäppa några fler knäppgökar till pirater...för visst kom det nya....varför inte stanna, bomba så länge det behövs, så länge så att ingen i hela afrika vill se någon med en lapp för ögat eller en scharlett (så stavas det säkert...jojo) på huvet eller ett svärd i vänsterhanden...???????
* varför inte livstids fängelse innebär livstids fängelse...när det heter det ??
* varför det inte kommer en paddkompis till min ensamma padda i dammen när han flöjtar dyngnet runt från sin lilla vassbuske...??....stackarn, två veckor har han hållt på.
* hur Linda Rosing fortfarande kan tro att hon ska hitta kärleken ??
* hur många mail det skickas i det här landet varje dag, när en sån som jag får tjugotre....minst ??
* varför det är så underbart att sitta vid datorn och skriva efter midnatt och inte alls lika kul klockan nio på morgonen ??
* hur mycket lök det kan vara nyttigt att äta på en dag ??
* hur det är möjligt att blåbär som nästan är det mest nyttiga man kan äta också är gott....jättegott...??
* hur någon frisk, levande varelse vill jobba på arbetsförmedlingen ??
* om IFK Göteborg och dess supportrar känner sig nöjda med dagen efter att ha förlorat med 4-1 mot Häcken ??
* om vi verkligen fattar hur otroligt stabila Manchester United är....??....förlora...nej, inte vi inte.
* om det finns mer kaffe i kannan...????
* om det inte är dags att beställa biljett, packa sin väska och åka på en Scooterkonsert ??
* varför jag tydligen gillar saker med text så skarpt så att jag har ett hundraltal böcker som jag inte läst ...och prenumererar på sju tidningar ??
* varför inte han finansministern tar och kapar sin töntiga lilla tofs...??
* hur det kan vara möjligt att folk sms:ar in och röstar på alla dessa jävla program på tv ???????
* varför inte hon, Sarah vann melodifestivalen ??...nej, jag röstade inte.
* om vi inser efter så här många dagar den här månaden att detta är april ...och inte maj ??
* om ni nu inser att min kaffekopp är påfylld ??...jo, jag vet det.
* hur ett helt land (eller om det är fler) kan fullständigt fördömma och vilja döda hela Danmark bara för att dom har publicerat en bild i en tidning ??....rätt fokus på livet grabbar...raka er, kliv ut ur lakanen och på med vanliga kläder och sluta bränn flaggor på gatan...
* hur det här med pincett och sockerbit fungerar ???????
* hur man kan bli handbollsmålvakt ??
* om det bara är jag som saknar Peter Eriksson och Carina Berg att vakna till på morgonen ??....morgonpasset för några år sedan....dom som är nu är uslaaaaa...
* hur det kan vara möjligt att jag som sitter ute i skärgården, på en ö, i en liten ljusblå stuga kan skriva, kommunicera och ha koll på hela världen ??
* om jag ska ta med kameran till jobbet imorgon, ta kort på en golfare, lägga in bilden här och verkligen skriva vad jag tycker om personen??...hahahaaa
* om jag ska smaska i mig en apelsin, en tandborste och sedan dyka ner under täcket ??

God natt på er och ha en riktigt bra tordag....

Kommentarer
Postat av: Carina

Tja! Du undrar så mkt...haha...men jag ska nog kunna klargöra lr radera några funderingar du har!?



1. OM folk röstar påverkar det vem som vinner ex melodifestivalen/lets dance/idol osv! =) (Jag röstar sällan, isf i typ sista avsnittet om det känns viktigt att någon speciell vinner)...lets dance...wehuu...



2. Sarah vann förmodligen INTE för du lät bli att rösta i din blåa stuga!! ..skärpning...haha



Kram kram

2009-04-16 @ 20:51:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0