Klagar vi människor eller....

Mest hela tiden tror jag att vi klagar men kom ihåg att man kan klaga och gnälla på så många olika sätt.
Tjurigt och tråkigt gnäll är ingen höjdare....
Fick syn på en artikel där det tydligen är bevisat att till och med under vår semester så gnäller vi...eller framför allt då kanske det är.
Engelsmän ska det visst vara som har uttalat sig men jag tror nog att vi är likadana vi....

1. "Stranden var för sandig."   -----???, va...menar dom att den jäkla sanden bara ska ligga där, vara mjuk och se fin ut,,,inte fastna under fötter, i handduk eller runt kanten på ölburken....

2. "Sola topless på stranden borde förbjudas. Vår semester blev förstörd eftersom min man tillbringade hela dagarna med att glo på andra kvinnor."   -----??, och annars så har ni det bra...hmmmm...byt man eller åk till en mer öde strand, kanske i Gambia. Topless eller inte spelar nog ingen roll, han skulle titta i vilket fall.

3. "Vi köpte Ray Ban-solglasögon för fem euro av en gatuförsäljare, men de visade sig vara oäkta." -----  ?, fy, vilka svinaktiga försäljare det finns...grrr...spelar väl ingen  roll om dom är äkta eller inte, ni ska väl knappast sälja dom vidare. Det hade varit värre om han hade sålt solglasögon utan glas. Grattis till billiga glasögon...köp öl för dom sparade pengarna så märker ni inte knappast om dom är äkta eller inte.

4. "Ingen hade sagt att det finns fiskar i havet. Barnen blev förbluffade." -----?????, om nu inte dessa fiskar var hajar så är det väl bara att gratulera att barnen....och ni fick lära er något på semestern. Undrar om någon hade sagt att det finns fåglar och myggor i luften och fulla tyskar i barerna. Fiskar är ju i alla fall fina...

5. "Min pojkvän och jag bokade ett rum med två sängar men blev placerade i ett rum med dubbelsäng. Vi håller nu er ansvariga för att jag är gravid. Detta hade aldrig hänt om vi fått det rum vi bokat." -----???, är det pojkvännen bakom dig som ser ut som om han är i sjunde himmelen:-):-):-)....det hade inte hänt om du tillbringat nätterna i något litet klädesplagg, men det ville du tydligen inte....kåtbock!!

6. "Jag jämförde storleken på vår enrumslägenhet med våra vänners trerumslägenhet och fann att vår var märkbart mindre." -----??, va...var är problemet. Anser du att semester ska vara semester och att man då tar minst möjligt med steg....att det då var för långt mellan säng, kylskåp, balkong och dusch...  Köp en stor öl och slappna av istället för att stega omkring och mäta golvytor.

7. "Sanden på broschyrbilderna var inte alls som i verkligheten. I er broschyr är sanden gul, men den var i själva verket vit." -----???, nae, och då passade helt plötsligt inte den ihop med din nyinköpta bikini...tvi fan för sånt...Vit sand som solen skiner på blir ju bara så jobbigt för ögonen...och den är ju alldeles, alldeles ...underbar...

8. "Vi var tvungna att köa utomhus utan luftkonditionering." -----???, nordpolen är ett semesteralternativ....eller stanna hemma vid er jävla luftkonditionering och ge tusan i att köa på hela semestern.

9. "De lokala butiksägarna är lata som håller stängt på eftermiddagen. Jag behöver ofta köpa saker under siestan - den borde förbjudas." -----??, lata...undrar om du jobbar från tidig morgon till sen, sen kväll.... Det du BEHÖVER kanske du kan köpa innan siestan börjar. Man behöver ju inte bli senil bara för att man har semester..!!

10. "Det tog oss nio timmar att flyga hem från Jamaica till England men för amerikanarna tog det bara fyra." -----????, jodå, jag tog med  mig fem kjolar, åtta toppar, tandborste och tre baddräkter men jag struntade i att ta med mig min hjärna....Två alternativ: ETT: flytta till amerika så har du också kortare resa. TVÅ: åk på semester i europa så du har nära hem....så mycket närmare än dom där bekväma amerikanerna i alla fall.

Sådär kan det låta....undrar om dom bara klagade allmänt eller om dom ville ha tillbaka en del av dom pengar dom lagt på resan.
Sjuka människor....stryk skulle dom ha eller i alla fall en del sand inkastad i öronen....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0