Irak-Sverige 12-0

Nyheterna på radion som slår sig in mellan Måns Zelmerlööv och EMD-pojkarna varje timma får en att hoppa till lite och inse att man är en timme närmare döden sen sist, brukar väl pågå sisodär två minuter och tjugo sekunder....
Tänkte idag sittandes i bilen mitt i alla jättekurvor att vad mycket elände som får plats på dom där 140 sekunderna.

Undantagstillstånd (konstigt ord det där...) i Pattaya-Thailand....
Piraterna fortsätter att kräva pengar, döda och dö själva utanför Somalia....
Självmordsbombare i Irak....kan vi gissa för sjuttonde dagen i rad....

Samtidigt som jag börjar lära mig att det finns så många som fullständigt skiter i hur man ska bete sig här på jorden kan jag ändå inte fatta att dessa saker händer...om och om igen...dag efter dag.

Något jag absolut har lärt mig är hur fruktansvärt mesiga vi är i det här landet med straff för dom som beter sig som fasansfulla kräk, idioter, nollor eller vad vi nu vill kalla dom.

Trodde däremot att andra länder var hårdare och såg saken som så att ville dom inte ha några pengakåta pirater då såg dom till att det inte fanns några såna.
Tydligen är det knepigare än så ...
Mitt tips så här på lördagsnatten till dom som till slut får tag på dom här piratpojkarna är att visa dom att vi inte accepterar deras beteende...inte alls faktiskt.
Ge dom en sån behandling så att ingen jäkel i hela afrika aldrig någonsin ens vill höra en saga om en pirat...i alla fall inte på dom närmaste 400 åren.
Dom här piraterna ska aldrig mer berätta en saga om vare sig spöken eller prinsessor....dom har endast kvar ett par saker här på jorden....plågeri....plågeri...plågeri....död.
Det var det de´.

Illa, illa Thailand, Irak och Somalia....
Hallå....Sverige då...
Hur illa än alla andra länder är (inte länderna direkt då utan mer vissa folk i dessa länder) så lyckas lilla Sverige vara värst....alltid.
Tvi och usch och sorg och bedrövelse...
Vi i lilla Sverige kommer nu låta en våldtäktsman gå fri...
Varför ??
Jo, vittnet som givetvis var den som utsattes för väldtäkten/väldtäkterna har nu innan rättegångstart tagit sitt liv.
Bara det hur sorgligt som helst.
Rättegången ställs in...
Mannen blir fri...
Ord står visserligen mot ord i den här historien och mannen erkänner att han har haft sex med flickan men att det var frivilligt från hennes sida.
Kanske var det så.....vem vet.....MEN...
han är också misstänkt för våldtäkt på en annan tjej.....OCH...
han erkänner att han har gett dom båda tjejerna narkotika.

Är jag kanske ovanligt känslig men vill vi verkligen ha en 42 årig man, som ger två stycken 15 åringar narkotika och sedan har sex med dom ute i vårt samhälle...ute på våra gator, mitt bland alla andra femtonåringar.
Lätt att säga att tjejerna var med på det efter att ha tryckt i dom narkotika...

Vi precis som dom ute i världen visar sina pirater vad som är rätt och fel måste visa denna man att detta är fan inte okej.
Lås och bom....varsegoda våra femtonåringar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0