Frukost

Detta är ingen dagbok ....joo. min hjärnas dagbok är det allt.
Vill bara berätta att min frukost var god och jag kände verkligen samtidigt som jag diskade min ljusblå frukostskål att hoppas det snart blir nästa morgon så att jag kan äta frukost igen...jag längtar.
Jag som en fri man kan såklart äta frukost tre-fyra gånger till idag och strunta i potatisar,köttbullar, kålrötter, senapsgratinerade havsaborrar, groddar, apelsiner och varenda pizzeria som finns, men någon ordning får det ju vara.

Min frukost är en skål med havregrynsgröt och några kokta ägg.
Havregrynsgröt kan ju låta mer trist än tom gräsmatta eller en oktoberkväll i Flen, men jag flashar upp min gröt en smula.

Grunden är ändå gröten...på den så lägger jag på...

* linfrö.....3 matskedar....eller 2 typ
* blåbär....3 matskedar....typ
* kanel....mer än vad man kan tro...men inte så mycket som 3 matskedar
* kesella jordgubb-lime....1 matsked
* müssli-typ start...3 matskedar kanske
* lättmjölk

ENJOY....

Skulle ju såklart ha tagit ett kort på detta....jaja, det kommer en morgondag.


Här har vi kommit till kanelen i receptet....

....och nu är hela kalaset klart.Mummmms...

Ha en fin dag...och kom gärna över på en kopp kaffe

Kommentarer
Postat av: Caroline

Sv: Gröt är både gott och bra :)



"Havregrynsgröt kan ju låta mer trist än tom gräsmatta eller en oktoberkväll i Flen", hahaha, kul att jag faktiskt bor i Flen också :P :D

2010-02-17 @ 14:40:31
URL: http://marycaroline.blogg.se/
Postat av: Daniella

Tips är att aldrig äta mer än 1 matsked linfrö varje dag.



Du kan få höga halter av vad det nu innehåller.

vad jag hört!

2010-02-17 @ 15:01:04
Postat av: ljusblo svarar

Jaa, konstigt det där med linfröna men jag har faktiskt också hört det.

Numera äter jag nog bara en matsked då jag lagt till pumpakärnor också...:-)

2010-02-17 @ 23:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0