På besök i en religiös gästbok på påskdagen och allt...

Kunde såklart inte låta bli att smyga mig in, full av nyfikenhet och spänning.
Upptäcker ett språk som jag aldrig hade kunnat föreställa mig.
Snacka om att jesus verkligen var mittpunkten för dessa...
Jesus var allt...jesus var livet....
Chockad och fascinerad läser jag dessa halleluja-texter och känner att jag verkligen har hamnat mitt i en gigantisk jättesekt.
Mitt i detta så dyker det upp lite ord om våren, om blommor och om fåglar....

Kunde såklart inte låta bli...att skriva några ord.
Måste ju fråga mig för lite liksom....

Håll er till vårtecknen tycker jag för när ni talar om er tro så blir man så mörkrädd.
Klarar ni inte att leva i nuet istället för att bry er om vad som hände för tusentals år sedan....brrr

Kändes som om jag var den förste som hade ifrågasatt deras syn...och svaret fick jag vänta nästan en timme på.
Det kom från sgnaturen K-BO (Knutbybo möjligen...) och lät så här....

I Jesus finns Kärleken. I kärleken finns ingen rädsla. Var inte rädd, Jesus vill hjälpa dig.

Han är uppstånden = Jesus.

Inte precis det svaret jag hade väntat mig men vad hade jag trott egentligen...
Gissa om jag hade lust att gå vidare in i mörkret...
Tänkte att dom här måste ju få se min syn på saken...men visste inte helt om jag ville se deras verklighet...
Jag skrev....

Jaha K-BO....är det den kärleken du har fått i livet.
En kärlek som du själv fått fram helt själv för att du VILL TRO....
Att visa kärlek är det finaste som finns och jag kan faktiskt inte fatta på vilket sätt jesus visat dig kärlek.
Känner du hans kärlek varje gång du säger halleluja eller vadå...
Känner du hans kärlek då du har det svårt i livet...
Du vill ha hans (någons) kärlek så himla starkt så att du tvingar dig själv att tro att du får det...eller handlar all kärlek i ditt liv om att det är du som ger....bara du...

Tror inte att jag vill ha något svar ....därför jag inte satte ut några frågetecken.

Puss och kram på er...

Eftersom jag skrev att jag inte ville ha något svar så blev jag inte överraskad at inget svar kom....på ett tag.
Visst ville jag ha svar....trots att jag hade skrivit det jag ville...
Första svaret kom från Lennart och var ju inte ens till mig.
Han hade ju bara kommenterat min avslutning....

K-Bo,där fick du en riktig Påskpuss,Ha,Ha,Ha,Ha,.

Dom orden hade jag inte väntat mig för han skrattade till och med åt mina ord...
Konstigt eftersom jag verkligen kände mig som "den udda" eller till och med "den riktigt korkade" på deras hemmaplan.
K-BO kommenterade så här kort och då trodde jag att pratstunden var över...

Snyft, Jesus gråter.

Konstigt....hur vet K-BO att jesus gråter...??
Sitter jesus hemma hos K-BO djupt nersjunken i en saco-säck eller vadå...??
Vad vet jag...
Bosse kommer in och räddar upp läget...

Jesu Frid ljusblå!

Förstår, du tycker våren är vacker när den sprider glädje till våra själar. Man ser att allt vaknar till liv i naturen och värmen kommer tillbaka till våra breddgrader.

Man vaknar till och får nya krafter att möta vardagen med glädje och harmoni, det är lätt att möta sina medmänniskor med leenden och få leenden till svar. Man känner kärleken till alla man möter och vill förmedla det som är det finaste som någonsin har hänt i världen, det att Jesus dog för våra synder på korset!

Nu är vägen till Gud öppen, så att alla som tror på att Jesus uppstod på tredje dagen och tar emot Honom i sitt hjärta, skall få evigt liv.

Ty så älskade Gud världen, att Han utgav sin enfödde son, på det att var och en som tror på Honom inte ska gå förlorad utan hava evigt liv! Joh.3:16

Vi blir uppfylda med glädje och tillförsikt, när vi har Jesus i vårt hjärta. Därför prisar vi Herren dagligen i alla sammanhang.

Man får uppleva hur Jesus går med vid sidan, man är alldrig ensam. Man kan tala med Herren om allt och Han leder på rätta vägar för sitt namns skull!

Gud Välsigne dej syster, i ditt sökande efter Jesus.
Gud vill inte att någon ska gå förlorad, utan att alla ska komma till tro på Hans son Jesus, som är ända vägen till Gud!

Jesu Frid

Vilken konstig början...och slut....och det mesta däremellan...
Syster ??
Varför kallar han mig syster...??
Varför tror han att jag är en tjej ...??
Är det för att jag avslutade ett tidigare inlägg med "puss och kram" ??
Är det tjejigt ??
Kanske är det så att dom kallar varandra syster allihopa....eller så kallar dom varandra broder allihopa och kommer det " en icke troende" så får den bli syster...??
Frågetecknen hopar sig....
Känner att jag vill veta mer...och skriver

Syster var ordet sa Bull...
Det är helt okej att du kallar mig syster men jag måste säga att som någon syster har jag aldrig känt mig..:-)
Är det att få evigt liv som är hela grejen ??
Varför inte fokusera på det liv vi är mitt uppe i istället och försöka njuta och må så bra vi kan i det.
Kommer liv 2, 3 och 4 sen så får ni ha det så bra där också...men ta det då.
Jag känner att ett liv är nog för mig...och jag lever som om jag hade ett liv också.
Trist för er som planerar era nästa liv redan nu och inte lever detta....speciellt eftersom ni inte kommer att uppleva mer än ett.
Ni kommer att hamna där bredvid mig och Kalle daggmask ni också...

Jag tycker nog att mina vägar i livet går bra och inte känner jag mig ensam heller...och förlorad kan du hälsa han jesus att det kommer jag inte heller bli.

Som sagt, våren är underbar...och den njuter jag av.
Ni får ju njuta och må bra av det ni känner för det är det som är huvudsaken....att man mår bra här ...i det här livet.

Gissa om jag trodde att det skulle börja storma nu...
Nog för att klockan vid det här laget var ganska mycket.
Det första kommer från Lennart..

Till ljusblå , kör och var glad , och njut i fulla mått det är både nyttigt och bra , Önskar dej allt gott !

Men om du skulle köra fast en dag , så finns hjälp att få,av han Jesus , som du nämnde.
Detta hände mej , och jag fick hjälp , av han Jesus .

En vårhälsning till dej ljusblå .
Mvh Lennart Ö

Hoppla tänkte jag, vad lugnt...
Platsar han verkligen i den här sekten...
Det blev värre...

Ljusblå :-)

Du frågar:
Är det att få evigt liv som är hela grejen ??

Svar:
Du är helt inne på rätt spår. Människan är en evighetsvarelse och det är mycket viktigt vad man tänker tillbringa evigheten!

Vi har en fri vilja att bestämma själva, vad vi vill vara i evigheten.

Du skriver:
Varför inte fokusera på det liv vi är mitt uppe i istället och försöka njuta och må så bra vi kan i det.

Svar:
Den här världen kommer att förgås och det är så mycket som visar på att Jesus snart kommer tillbaka för att hämta dem som tror på Honom, det gäller då att man har tagit emot Honom i sitt hjärta, så att man får följa med upp på skyarna Jesus till mötes och sedan alltid vara tillsammans med Honom!

Du skriver:
Kommer liv 2, 3 och 4 sen så får ni ha det så bra där också...men ta det då.
Jag känner att ett liv är nog för mig...och jag lever som om jag hade ett liv också.
Trist för er som planerar era nästa liv redan nu och inte lever detta....speciellt eftersom ni inte kommer att uppleva mer än ett.

Svar:
Det är sant att vi lever bara ett liv här på jorden, men sedan kommer evigheten och då gäller vad vi har trott på, när vi vandrat här nere!

Vi lever inte av denna världen, utan längtar efter den tillkommande, där vi får vara tillsammans med Jesus!

Jesus är vägen sanningen och livet. Ingen kommer till Fadern, om han inte går genom Jesus! :-)

Jesu Frid

Människan är en evighetsvarelse...
Jaså, det var ny fakta för mig.
Jag har lärt mig att man föds-lever-dör...that´s it.
Ordet evighet har jag hört och visst finns det en evighet men då är ju inte vi med och leker...
Jesus kommer och hämtar dom som tror på honom...inte om han kommer utan det är bara en tidsfråga....han kommer.
Varför har jag så svårt att se den bilden framför mig....
Hur fan skulle det gå till...
Hur fan skulle det se ut....
Hur kommer ni att leva MED jesus i evigheten...
Han kommer ju knappast at kunna sitta och fika och spela kort med alla blåsta miljarder människor som trott på honom genom åren...
Vad har man liksom för glädje att vara i den där evigheten....??
Fattar inte...men frågar inte mer...inte idag i alla fall...

Fler tankar kommer...
Det är K-BO som inte somnat än...

Jesus är livet, och livet är Jesus.

Så är det! När man inte är frälst = född på nytt. Då vill man inte ha med Jesus och göra. Men när man fått tag i Jesus och blivit född på nytt, då vill man inte leva det liv man levt förut. Varför ? Jo, därför att man fått sanningen uppenbarad för sig genom den Helige Ande = Hjälparen.( Joh.16:7-9) = han skall visa världen, vad synd och rättfärdighet och dom är. Har man fått detta uppenbarat för sig, så då vill man inte lämna Jesus = Universums Största Kärlek, väl beprövad i nöden. Då vill man inte gå tillbaka till sitt gamla liv, för då har man fått det tusen ggr tusen ggr bättre, så att säga. Tänk att ha en levande gemenskap med Universums skapare och Herre. Vilken nåd Kamrater!

Ära vare Gud i höjden, genom hans Son, Jesus-Kristus.

Halleluja! Abba Fader.
Ps/
Vakna ni som sover!

Amen.

Det snurrar skapligt i mitt huvud...jag lovar...
Den spontana tanken är ju att dessa människor inte har något direkt bra liv just nu...
Sanningen är nog att många "blir frälsta" när dom mår riktigt jäkla dåligt.
Vi får se om vi fortsätter detta imorgon...
Nu har jag lärt mig en hel del idag....samtidigt som jag fattar ännu mindre....obegripligt är det som är kvar i mitt huvud.

Natti natti...


Kommentarer
Postat av: Sanna Johanna

Jag hade roligt åt dina tankar och jag ser att vårt kristna språk är rent galligopp för dej.



Ska bara berätta att du är inte långt från sanningen om den eviga andliga världen med Jesus, när du säjer att vi "knappast kommer att sitta och dricka kaffe med JESUS" I HIMLEN.

Kaffe blir det nog inte, då det innehåller skadeämnen - men vin och frukt och annan mat av andlig substans finns det där.

Om du Googlar på NDU:er(=nära döden upplevelser) så kommer du att finna mycket intressanta personliga upplevelser från människor som fick hjärtstopp och förflyttade sej ut ur kroppsfodralet till Guds andliga värld, såg Jesus, pratade med Honom och gissa om det finns vackert där!!!! Hus, trädgårdar, sjöar, floder, djur och blommor...allt en människosjäl kan önska sej och mer därtill.

Allt i den andliga substans som är den ursprungliga som fanns redan innan jorden och människor skapades.

När hjärtstoppet hävdes av läkarna, sögs de tillbaka in i kroppen och berättade vad de varit med om.

Kram

2009-04-13 @ 17:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0