Mord...Marcus...och Mohammed

Att mord sker i vår stad är ju bara det obegripligt.
Att mördaren även tar död på dig själv kan jag nog förstå om man gjort det han gjort.
Han har inte bara tagit en människas liv utan även tagit från tre relativt små barn deras mamma.
Det hade jag inte heller velat leva med.
Har funderat över det här nu i två dygn eftersom barnen går på en skola som jag känner till väl (jobbat på)
Läste nu på kvällen att barnen var....en pojke i årskurs 1 och en flicka i årskurs 5....och en äldre syster på en annan skola.
Min hjärna gick på högvarv en kort stund och vad jag vet så kan det bara vara en familj.
Jag blev alldeles kall.
Jag har pratat med den mamman flera gånger.
Jag har jobbat i flickans klass.
Jag har jobbat i pojkens klass....under lång tid...
Pojken som jag känner bäst av dom är den mest charmiga kille som jag någonsin träffat.
Så glad, så fin med sitt varma leende och så livfull....
Flickan verkar vara precis lika charmig och söt och glad som lillebror...
Mina tankar finns hos er ...

Borde väl inte skriva mer denna dag men kaffet har gjort mig pigg (jaa, igen) så jag fortsätter.
Marcus står på tur.
Marcus lyssnar jag på just nu och jag gör det varje fredag.
Karlavagnen heter radioprogrammet, kanalen heter  P 4 och denne Marcus heter Birro i efternamn.
Riktigt skön kille som kan snacka med folket.
Karlavagnen är bra dom andra vardagarna också men fredagen är höjdpunkten.
Det är olika programledare olika dagar.
Idag har dom pratat om syskon....om vi blir olika om vi är store, mellan eller lille-syskon.
Jag är lillebror och varken min bror (såklart), mor eller far är minst i sin syskonskara.
Kan det fara förklaringen till att jag är helt olik dom alla på alla sätt.
Då återstår bara frågan varför dom tre är 170 cm långa och jag är 184 cm...:-)

Mohammed var det ja...
Måste meddela att jag inte har koll, inte alls faktiskt.
Mohammed är en profet säger dom på nyheterna, antagligen död sedan årtusenden tillbaka.
Han verkar dock mer helig än alla jävla kor tillsammans i Indien, fast han är det nog inte i Indien utan i Pakistan och dom där andra söta länderna som ligger där i krokarna.
Undrar för det första vad det är för länder där vuxna människor titt som oftast går ut på gatorna i flock och bränner flaggor och idag var det visst herr Reinfeldt i form av docka som brann.
Detta är inte barn eller ungdomar som gör utan vuxna män, skrikandes i mun på varandra samtidigt om dom bränner på.
Detta beteende är för mig helt obegripligt sjukt.
Vad är det då som har hänt??
Har som sagt inte koll (man behöver inte ha det här va, man får väl liksom bara skriva...haha) (måste sluta med kaffet snart) med dom anser visst att denne Mohammed blivit förnedrad.
Tycker Mohammed själv kan komma och gnälla istället, snubbarna på gatan i Pakistan har inte med saken att göra.
Att man inte får driva med deras töntiga religion verkar det som.
Att man inte ställer dom religiösa mot väggen oftare är för mig en gåta.
I Sverige är ju inte problemet större än att folk är troende.
Bara det är en stor gåta för mig.
Ingen logik alls.
Enligt mig så är dom bara veka och äckligt rädda för att dö och att allt ska vara slut.
(Ojj, detta kan jag få skit för...tur att ingen någonsin kommer att läsa min blogg...haha)
I Pakistan och stora delar av Afrika och framför allt Israel och andra länder så är det krig och fanskap pga, att det är religiösa motsättningar.
Dom anser att deras jävla gud...eller profet...eller myt...har bestämt saker som dessa människor år 2007 fortfarande måste leva efter.
Om det nu verkligen var en människa, ja, eller groda eller vad fan vet jag som tyckte något då, alltså för många tusen år sedan så kanske det vore läge att se den saken som en liten saga eller som en liten historieberättelse och börja leva lite smart, leva lite år 2007 och sluta kriga...och för fan sluta att bränna saker på gatorna.

Känner för att det är dags att ta tag i basebollen men det börjar ju inte på bokstaven M så jag får säga MLB istället.
Det betyder Major League Baseball.

Sov gott alla...puss och kram...framför allt till ovan nämda barn


Kommentarer
Postat av: emelie

Hej!
Jag kan bara hålla med om att det går till så här i världen är skrämmande! Kul att du kommit igång och träna en massa. Men vad du än gör så snälla, bli inte som dem där killarna du beskrev i förra inlägget. Med andra ord killarna som kör bröst (och möjligtivs biceps) men därutöver har kycklingben och klena ryggar *ryser* Det tar tid att bli stark (jag undrar fortfarande när jag ska lyckas) men lyssna på ove så blir det nog bra. Var rädd om dig!kram emelie

2007-09-02 @ 19:15:32
URL: http://emelille.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0